Planowane w grudniu 2014 r. uruchomienie pociągów Pendolino spowoduje wydłużenie czasu jazdy kilku pociągów uruchamianych przez pomorski oddział Przewozów Regionalnych.
Informacje te, do których nieoficjalnie dotarł „Rynek Kolejowy”, potwierdził nam Benedykt Plotta, naczelnik działu marketingu w pomorskim oddziale PR. – Rozkład jazdy 2014/2015, na odcinku Gdynia-Tczew, na obecnym etapie prac konstrukcyjnych, w kilku przypadkach, z uwagi na priorytet w trasowaniu pociągów EIC Premium odbiega od zamówionego przez PR. Dotyczy to pociągów odwożących podróżnych po pracy – mówi „RK” Benedykt Plotta.
Chodzi np. o pociąg relacji Gdynia Chylonia – Malbork, odjeżdżający ze stacji Gdansk Gł. o godz. 18.09. PKP PLK zaplanowały mu 9-minutowy postój w Pszczółkach, celem przepuszczenia Pendolino. Podobnie rzecz się ma z pociągiem Gdynia Chylonia – Laskowice Pomorskie, odjeżdżający ze stacji Gdańsk Gł. o godz. 19.37. W tym przypadku, PLK zaplanowały postój na stacji Pruszcz Gd., który będzie trwać 10 min.
– Wydłużenie czasu jazdy pociągów regionalnych oznacza pogorszenie oferty przewozowej. Komentarze naszych podróżnych w takich przypadkach są łatwe do przewidzenia – dodaje Benedykt Plotta.
Nasz rozmówca zauważa też, że takich przypadków, dotyczących wydłużonych postojów pociągów PR w związku z przepuszczaniem składów dalekobieżnych, było dużo więcej, jednak konstruktorzy PLK z Ekspozytury Zarządzania Ruchem Kolejowym w Gdańsku w ostatnim czasie znacząco poprawili rozkład jazdy pociągów regionalnych na trasie do Tczewa.
Postoje nie są przewidywane w przypadku porannych pociągów jadących do Trójmiasta od strony Tczewa. Z naszych informacji wynika, że dłuższych postojów nie będą miały pociągi SKM łączących Gdańsk z Tczewem.
Zgodnie z informacjami przekazanymi nam niedawno przez kierownictwo PKP IC, od grudnia na trasie Warszawa – Gdynia ma kursować 10 par pociągów EIC Premium (Pendolino), a do tego 2 pary „zwykłych” EIC i 2 pary TLK.